امیر صباحی فرد مطرح کرد؛ ایجاد ظرفیتهای دفاعی از راه رصد نوع و سطح تهدیدات

به گزارش آذر، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش اظهار داشت: نیروی پدافند هوایی به صورت مداوم و بدون وقفه صحنه نبرد را مدیریت می کند و در شبکه یکپارچه پدافند هوایی به صورت تاکتیکی و راهبردی عمل می کند.

به گزارش آذر به نقل از مهر، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، در حاشیه بازدید از دستاوردهای جهاد خودکفایی این نیرو ضمن اشاره به برنامه های پدافند هوایی برای مقابله با تهدیدات عنوان کرد: حوزه آفند هوایی، حوزه ای است که بشدت توسط همه قدرت های نظامی دنیا با پیشرفت های روزافزونی که دارند درحال توسعه است. به موازات توسعه آفند هوایی، پدافند هوایی هم ناگزیر است در مقابل تهدیدات، مصون سازی کند. ما در حوزه تحقیقات صنعتی در سطح پدافند هوایی، یک چشم انداز و برنامه ای تحت عنوان آینده پژوهی داریم.
وی اضافه کرد: همیشه به نیازهای دفاعی بعنوان بخشی که در آینده پژوهی باید آنرا بسنجیم نگاه می نماییم و همزمان با پیشبینی اقدامات خود در مقابل تهدیدات، اتفاقات دنیا را هم رصد می نماییم. آخرین فناوری هایی را هم که نیروهای آفند هوایی استفاده می نمایند و اقداماتی که پدافند هوایی در مقابل انجام می دهند، رصد می نماییم.
فرمانده نیروی پدافند هوایی خاطرنشان کرد: دنیای امروز عرصه حرکت بر مدار فناوری، علم، دانش، و اطلاعات است و بر این اساس نیروی پدافند هوایی ارتش، از هر فرصتی در جهت ارتقای توان رزم بر پایه آموزش، تحقیقات علمی و پژوهش های فناورانه استفاده می نماید.
وی با تکیه بر این که هر جنگی که در سطح منطقه و فرامنطقه رخ می دهد باید از جانب پدافند هوایی و نیروهای مسلح به دقت مشاهده، رصد و ارزیابی شود، اضافه کرد: راهبرد، طرح ریزی های عملیاتی و تسلیحات به کارگیری شده در هر جنگی با مختصات دیگر جنگ ها و نبردها متفاوت می باشد. ازاین رو یکی از وظایف ما در این حوزه، رصد و احصای نوع و سطح تهدیدات از درون نبردهای روز دنیا و ایجاد ظرفیتهای دفاعی و مقابله ای است.
امیر سرتیپ صباحی فرد اضافه کرد: نیروی پدافند هوایی به صورت مداوم و بدون وقفه صحنه نبرد را مدیریت می کند و در شبکه یکپارچه پدافند هوایی به صورت «تاکتیکی» و «راهبردی» عمل می کند.