باقری: روابط ایران و پاکستان ریشه در تاریخ مشترک دارند

به گزارش آذر، سرپرست وزارت امور خارجه اظهار داشت: روابط ایران و پاکستان نه فقط ریشه در تاریخ مشترک دارد، بلکه سرنوشت مشترک ما ایجاب می کند برای تقویت و توسعه هر چه بیشتر روابط دو کشور در آینده برنامه ریزی نماییم.

به گزارش آذر به نقل از مهر، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در ادامه دیدارها و رایزنی های خود در شهر استانبول و در حاشیه جلسه فوق العاده وزرای امور خارجه سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور درحال توسعه (دی هشت)،
با محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان درباب روند رو به رشد روابط تهران و اسلام آباد و برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک در حوزه منطقه به ویژه مساله فلسطین گفتگو و تبادل نظر کرد.
سرپرست وزارت امور خارجه در این نشست از ابراز محبت صمیمانه دولت و مردم پاکستان در مقطع دشوار پس از شهادت رییس جمهور و وزیر خارجه شهید تقدیر نمود و سفر نخست وزیر و وزیر خارجه و دیگر مقامات عالی پاکستان به تهران جهت شرکت در مراسم ادای احترام به شهدای خدمت را برای دولت و مردم ایران باارزش و تسلی بخش توصیف نمود.
باقری سفر تاریخی شهید رئیسی به پاکستان و میزبانی و استقبال گرم و بسیار گسترده دولت و مردم پاکستان را نشان دهنده روابط عمیق و دوستانه بین دو کشور و ملت و نگاه ویژه دولت پاکستان به روابط و چشم انداز روشن روابط دو کشور همسایه و مسلمان توصیف کرد.
وی اضافه کرد: روابط دو کشور نه فقط ریشه در تاریخ مشترک دارد، بلکه سرنوشت مشترک ما ایجاب می کند برای تقویت و توسعه هر چه بیشتر روابط دو کشور در آینده برنامه ریزی نماییم و با حکمت و دوراندیشی تلاش دشمنان دو ملت را برای ایجاد اختلاف و شکاف بین دو کشور ناکام گذاریم.
محمد اسحق دار وزیر امور پاکستان نیز در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره رییس جمهور و وزیر خارجه شهید کشورمان، به عمق تأثر و تأسف و ابراز عواطف دولت و مردم پاکستان در ابراز همدردی با دولت و مردم ایران اشاره نمود.
وزیر امور خارجه پاکستان همین طور ضمن اشاره به سفر مهم شهید رئیسی رییس جمهور فقید به پاکستان، بر اراده جدی مقامات کشورش برای پیگیری توافقات صورت گرفته در این سفر تاریخی تاکید نمود.
محمد اسحق دار و علی باقری همین طور در این نشست بر استمرار دیدارها و رایزنی های نزدیک بین طرفین برای پیگیری موضوعات در رابطه با گسترش روابط دوجانبه، همین طور مشورت در حوزه های منطقه ای و بین المللی برای حمایت و دفاع از حقوق مردم فلسطین در مجامع جهانی تاکید نمودند.

منبع: