دهقان؛ رئیس جمهور منتخب فراتر از جناح ها به آینده سیاسی کشور فکر کند

به گزارش آذر، یک فعال سیاسی بیان نمود: زیبنده است که هم فرد برنده هم فردی که برنده نشده است، ادب سیاسی را رعایت کنند؛ رئیس جمهور منتخب فراتر از جناح ها به آینده سیاسی کشور فکر کند.

غلامعلی دهقان فعال سیاسی در گفتگو با خبرنگار مهر، نسبت به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و تعیین رئیس جمهور اظهار داشت: مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رئیس جمهور دومین مقام سیاسی کشور به حساب می آید. همین نکته مبین این پیام است که جایگاه رکینی برای مقام ریاست جمهوری در قانون اساسی پیشبینی شده است.
وی، افزود: انتظار می رود رئیس جمهور منتخب این نگاه ملی را داشته باشد که دیگر فعالیتهای انتخاباتی به پایان رسیده و وی در جایگاهی قرار دارد که یک جایگاه ملی به حساب می آید، ازاین رو هم از شخص او و همچنین از حامیان او انتظار می رود که دیگر در دوره تبلیغات انتخاباتی باقی نمانند و خویش را در جایگاه مهمی که با رای اکثریت مردم به دست آمده است، قرار دهد.
سخنگوی سابق حزب اعتدال و توسعه با طرح این مورد که در یک نگاه، امکان دارد این طور به نظر برسد که رئیس جمهور با عنایت به کسانی که به او رای داده اند فقط بخشی از جامعه را نمایندگی می کند، بیان نمود: اما در رویکرد درست رئیس جمهور جدید، کلیت جامعه را نمایندگی می کند و آحاد ملت را زیر پوشش قرار می دهد. ازاین رو انتظار می رود که فرد منتخب نگاه های جناحی و حزبی خویش را کنار گذاشته و با نگاهی فراتر از جناح ها به آینده سیاسی کشور فکر کند.
دهقان اضافه کرد: طبیعی است از نامزد دیگری که نتوانسته اکثریت آرا را به دست بیاورد هم این انتظار وجود دارد که به رای اکثریت آحاد ملت احترام بگذارد و انتخاب او را تبریک بگوید و برای او آرزوی موفقیت و سرافرازی داشته باشد و تلاش کند آرامش حامیان خویش را تداوم ببخشد و از سخنانی که سبب تفرقه و اختلاف و تشتت ملت می شود دوری گزیند.
وی تصریح کرد: خوشبختانه در ادوار گذشته، منتخب و کسانی که رای نیاورده اند، قاعده بازی را رعایت کردند؛ مگر در یک مورد که استثنا بوده است. این دفعه هم زیبنده است که هم فرد برنده هم فردی که برنده نشده است، ادب سیاسی را رعایت کند. چون که ادب آداب دارد و در سیاست هم می طلبد که سیاستمداران، ادب سیاست را رعایت نمایند. همچون آداب سیاست اینست که فردی که پیروزی کسب نکرد؛ نهایت تلاش خویش را برای همکاری با فرد منتخب انجام دهد.

منبع: