در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دولت در حوزه سیاست خارجی؛ مخبر: وزارت خارجه در زمینه دیپلماسی روزهای درخشانی را پشت سر گذاشت

به گزارش آذر، سرپرست ریاست جمهوری با تمجید از تلاشهای شهید امیرعبداللهیان برای محافظت از منافع ملی، خاطرنشان کرد: وزارت خارجه در زمینه دیپلماسی روزهای درخشانی را پشت سر گذاشت.

به گزارش آذر به نقل از مهر، محمد مخبر بامداد امروز (چهارشنبه) در بازدید از نمایشگاه «دستاوردهای دولت سیزدهم در ۱۰۲۰ روز خدمت» که در «تالار ملل» وزارت امور خارجه برگزار شد، ضمن بزرگداشت یاد و نام رئیس جمهور شهید و دکتر امیرعبداللهیان، از این شهدا با عنوان رئیس جمهور و وزیر خارجه تراز نظام اسلامی یاد کرد و اضافه کرد: گسترش ارتباط با همسایگان، کشورهای مسلمان و کشورهای همسو و غیردشمن راهبرد جدی رئیس جمهور شهید در زمینه سیاست خارجی بود که شهید امیرعبداللهیان این راهبردها را به خوبی به پیش برد و مجموعه وزارت خارجه در این دوره روزهای درخشانی در زمینه دیپلماسی پشت سر گذاشت.
سرپرست ریاست جمهوری پیوستن به معاهدات و پیمان های بین المللی و منطقه ای همچون سازمان همکاری شانگهای، بریکس و تجارت آزاد اوراسیا را همچون اقدامات شاخص وزارت خارجه دولت سیزدهم دانست و اضافه کرد: خدمات شهید امیرعبداللهیان در حوزه جبهه مقاومت در منطقه هم بگونه ای بود که رؤسای گروههای مقاومت، شهید امیرعبداللهیان را نه تنها وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، بلکه حتی فراتر، وزیر خارجه جریان مقاومت می دانستند.
دکتر مخبر با تمجید از تلاشهای شهید امیرعبداللهیان برای محافظت از منافع ملی همچون نحوه مدیریت فضای بعد از اجرای عملیات وعده صادق، خاطرنشان کرد: شهید امیرعبداللهیان در عین «تواضع»، همیشه از موضع «اقتدار» مذاکره کرد و دلیل این که مقام معظم رهبری در مذاکرات به دولت اختیار کامل دادند، داشتن اعتماد کامل به رئیس جمهور شهید در سطح کلان و اعتماد به دکتر امیرعبداللهیان در «میدان دیپلماسی» بود.
دکتر مخبر همینطور با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم از تمام ظرفیت ها، چه در ستاد وزارت خارجه و چه در سفارتخانه ها استفاده شد، از زحمات خستگی ناپذیر دیپلمات ها، سفرا و کارکنان وزارت خارجه قدردانی نمود.
خانواده شهید امیرعبداللهیان هم همچون حاضران در جلسه امروز بودند که دکتر مخبر ضمن تجلیل، از آنها بعنوان خانواده ای مجاهد که همراه و همگام این دیپلمات متواضع و مقتدر انقلاب بودند، به بزرگی یاد کرد.
دکتر مخبر همینطور در جلسه ای با حضور کارشناسان ارشد وزارت امور خارجه هم ضمن بررسی آخرین تحولات سیاست خارجی، خصوصاً در حوزه فلسطین، بر پیگیری حقوقی جنایات صهیونیست ها در دادگاه ها و مجامع حقوقی بین المللی تاکید نمود.
دکتر مخبر همینطور با همراهی سرپرست وزارت خارجه از نمایشگاه «دستاوردهای سیاست خارجی دولت سیزدهم در ۱۰۲۰ روز خدمت» و فعالیتهای شهید امیرعبداللهیان و دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم در زمینه های سیاست همسایگی، دیپلماسی اقتصادی شامل ارزآوری و ایجاد اشتغال در کشور، ترانزیت و حمل و نقل، نقل و انتقال پولی و مالی، صدور خدمات فنی-مهندسی، دانش بنیان ها و انتقال تکنولوژی، دیپلماسی عمومی و رسانه ای، دیپلماسی متوازن، دیپلماسی مقاومت، دیپلماسی کنسولی و دیپلماسی مردمی بازدید نمود.
سرپرست ریاست جمهوری دفتر یادبود نمایشگاه دستاوردهای سیاست خارجی دولت سیزدهم در ۱۰۲۰ روز خدمت را هم امضا کرد.