وحیدی در ستاد اربعین: تجهیزات لازم برای ارائه ی خدمت به زائرین اربعین حسینی وجود دارد

به گزارش آذر، وزیر کشور تصریح کرد: امکانات و تجهیزات لازم برای ارائه ی خدمت به زائرین اربعین حسینی وجود دارد و نگرانی در این حوزه نداریم.

به گزارش آذر به نقل از وزارت کشور، جلسه ستاد اربعین در کشور عراق با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، سفیر کشورمان و اعضای ستاد، با هدف بررسی نیازمندی ها و انجام هماهنگی های لازم برای برگزاری هرچه باشکوه تر راهپیمایی اربعین حسینی برگزار گردید.
وزیر کشور در این نشست ضمن عرضه دیدگاه ها، نظرات و دستورات مقتضی برای تسهیل بیشتر از پیش امور عرضه خدمات به زائرین اربعین حسینی، ضمن دریافت اطلاعات و نظرات مسؤلان قرارگاه های اربعین حسینی در شهر های مقدس عراق و همینطور مسؤلان کمیته های این ستاد، راهنمایی های لازم و دستورات مقتضی برای پیگیری و اجرا داد.
محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در شروع جلسه ستاد اربعین که شامگاه دوشنبه در محل سفارت کشورمان در بغداد برگزار شد، به عرضه گزارشی از فعالیت ها و هماهنگی های انجام شده با مقامات مسئول عراقی، پرداخت و اظهار داشت که دیدار وزرای کشور ایران و عراق از پایانه های مشترک دو کشور و بازدید میدانی از این گذرگاه ها و بررسی روند ورود و خروج زائرین نمونه هایی از این هماهنگی ها و همکاری ها با مقامات عراقی بود که دستاوردها و تصمیم گیری های خوبی به دنبال داشت.
وی اضافه کرد: هماهنگی هایی در حوزه های حمل و نقل و فراهم نمودن اسکان زائرین و موکب های حسینی از جانب ستاد اربعین انجام شده و همچنان در حال انجام می باشد.
وزیر کشور در این نشست بر هماهنگی بخش های مختلف ستاد با یکدیگر و تبادل اطلاعات در این حوزه تصریح کرد و اظهار داشت: جهت استفاده زائرین از خدمات و اطلاع رسانی در این بخش می بایست از فناوری های نوین در فضای مجازی بهره برد تا بتوان به راحتی و سرعت زائرین اباعبدالله الحسین (ع) را از آدرس های اسکان، مراکز خدماتی و موکب ها آگاه نمود.
وحیدی اضافه کرد: امکانات و تجهیزات لازم برای ارائه ی خدمت به زائرین اربعین حسینی وجود دارد و نگرانی در این حوزه نداریم.
سید مجید میر احمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور هم که وحیدی را در مسافرت به عراق همراهی می کند، پیشنهادهایی را برای بهبود روند خدمت رسانی در اربعین بیان کرد.
در ادامه این جلسه مسؤلان قرارگاه های ستاد اربعین و ستاد بازسازی عتبات، ضمن عرضه گزارش از اقدامات انجام شده در زمینه های مختلف، حمل و نقل، اسکان، خدمات درمانی بهداشتی و هماهنگی های در نظر گرفته شده برای استقرار و جانمایی های بهتر موکب های مردمی به طرح دیدگاه های خود برای هرچه بهتر انجام شدن راهپیمایی اربعین حسینی امسال پرداختند.

منبع: