از سوی مدیر کل غرب اروپا؛ سفیر آلمان به وزارت امور خارجه احضار شد

آذر: در پی اقدام پلیس آلمان در بستن برخی از مراکز اسلامی، سفیر آلمان امروز از طرف مدیر کل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، در پی اقدام پلیس آلمان در بستن برخی از مراکز اسلامی، هانس اودو موتسل سفیر آلمان امروز از طرف مدیر کل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.
در این جلسه، ضمن محکوم کردن اقدام خصمانه و مغایر با اصول بنیادین حقوق بشر، مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.
مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه با اشاره به خدمات باارزش و فراموش نشدنی مراکز اسلامی همچون مرکز اسلامی هامبورگ در تبیین آموزه های دینی اسلام، ترویج اصل گفتگو و بُردباری مذهبی و نیز مقابله با افراطی گری، گفت: متأسفانه آن چه که امروز در آلمان اتفاق افتاد، مصداق بارز اسلام ستیزی و مقابله با آموزه های ادیان ابراهیمی است که البته روی دیگر آن، دیکتاتوری و ترویج عامدانه خشونت است.
مدیر کل غرب اروپا اضافه کرد: برخی جریان های حامی تروریست های نشاندار و طرفداران خشونت و افراط گرایی با طرح اتهامات بی پایه، بدنبال دامن زدن به تنش های دینی و مذهبی هستند که مسلمانان آلمان و سایر آزاداندیشان جهان با هوشیاری، این طراحی را محکوم به شکست خواهند کرد.
مدیرکل غرب اروپا ضمن هشدار به دولت آلمان در مورد نتایج اینطور اقدامات مخرب، اشاره کرد: چنین اقداماتی نمونه آشکاری از مقابله با آزادی فکر و بیان و عملاً ترویج خشونت و افراط گرایی است.

سفیر آلمان در این جلسه احضار اشاره کرد که مراتب را فوراً به مقامات ذیربط در آلمان منعکس خواهدنمود.

منبع: