قاسمی در گفت وگو با آذر: اولویت دولت چهاردهم توجه به مسائل اقتصادی باشد

به گزارش آذر، نماینده مردم شهرضا در مجلس اظهار داشت: باید اولویت اول دولت چهاردهم، حل مسائل معیشتی مردم باشد و در این خصوص اقدام جدی و فوری لازم است.

حبیب قاسمی در گفت و گو با خبرنگار مهر، درباره ی با اهمیت ترین سفارش های رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ رییس جمهور دولت چهاردهم، اظهار داشت: نخستین تاکید رهبری به مسئولان دولت، استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی بود که ایده های ناب زیادی برای بهبود اداره کشور دارند. همین طور باتوجه به تاکید رهبری بر کلیدواژه مردم، باید حل مشکلات مردم و استفاده از توان و ظرفیت مردم در مرکز توجه دولتی ها باشد.
قاسمی افزود: از طرف دیگر، مقام معظم رهبری بر اهمیت کار جهادی در میان مسئولان تاکید نمودند و فرمودند که با کار جهادی و روحیه جهادی می شود کوه های مشکل را از جا کند؛ کار جهادی به مفهوم خستگی ناپذیری، بی مزد و منت کار کردن، هدف را انجام وظیفه انسانی و خدایی قرار دادن و پیش رفتن است.
وی همین طور اضافه کرد: شاید تا قبل از این کار جهادی با گروههای مردمی و داوطلب تعریف می شد، اما در میان مسئولان هم باید به کار جهادی توجه و اهتمام ویژه داشت تا به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: لازمه پیشرفت متوازن در کشور، هماهنگی و توازن قوای سه گانه است. مجلس، دولت و قوه قضائیه باید هم صدا در کنار هم برای پیشبرد امور کشور همکاری کنند و بطور قطع در صورت تعامل می توان شاهد تحقق قوانین، برنامه ها و اسناد بالادستی بود.
نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: توجه به مسائل اقتصادی بنا به منویات رهبری باید نخستین و با اهمیت ترین اولویت دولت چهاردهم باشد، چونکه هم اکنون مردم در مضیقه هستند. بهبود وضع معیشت آحاد مردم، یک کار فوری و کوتاه مدت است که می شود در این خصوص کارهای خوبی را انجام داد. باید اولویت اول دولت چهاردهم، حل مسائل معیشتی مردم باشد و در این خصوص اقدام جدی و فوری لازم است.
قاسمی در ادامه با اشاره به تاکید رهبر انقلاب برای تشکیل جلسات تبادل نظر رؤسای سه قوا، اظهار داشت: باتوجه به اهمیت یکپارچگی و وحدت در کشور، رهبری به همه تاکید نمودند که نباید به وسوسه های دوقطبی سازی اعتنا کرد و نباید احساساتی که در دوره انتخابات افراد را ملزم به مجادله می کرد، ادامه پیدا کند.

منبع: