مرادی در حمایت از وزیر پیشنهادی علوم: سیمایی صراف اعتقاد دارد نیروی انسانی با انگیزه محرک توسعه است

به گزارش آذر، نماینده موافق وزیر پیشنهادی علوم اظهار داشت: سیمایی صراف اعتقاد دارد نیروی انسانی با انگیزه می تواند محرک توسعه باشد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، احمد مرادی نماینده موافق برنامه های حسین سیمایی صراف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری بامداد امروز (سه شنبه) در هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم صحن علنی مجلس عنوان کرد: محضر دکتر پزشکیان تبریک عرض می کنم. امید و نشاط در مردم بخصوص جوانان بوجود آمد و انتظارات وجود دارد. تشکیل دولت وفاق ملی یکی از نقاط قوت ایشان است و طبق سفارش مقام معظم رهبری تلاش داریم حداکثر همکاری را برای تشکیل کابینه داشته باشیم. در بررسی ها تلاش شود به کارنامه ها و توانمندی علمی دقت نماییم.
وی اظهار داشت: دستگاههای امنیتی و نظارتی نظرات خویش را اعلام نمودند. دفاع اینجانب از دکتر سیمایی در جهت تعصبی است که به وزارت علوم دارم. جایگاه وزارت علوم بسیار ارزش دارد و باید تلاش نماییم فاصله دانشگاه ها را با دنیا کم نماییم و بدین منظور وزارت خانه نیازمند شخصی دلسوز و زحمتکش است که این خصایص در مورد ایشان مشاهده می شود.
این نماینده مجلس تصریح کرد: اشتیاق و حس مسئولیت بیشتر نمایندگان برای ثبت نام موافق، موید آن است که این شخصیت خودم مورد اتفاق نمایندگان است. جانبازی غیور که پایبند به مبانی اسلامی است. ورود به دانشگاه تهران با رتبه تک رقمی و دریافت مدرک دکتری، پژوهشگر برتر و تألیف کتب مختلف و سوابق آموزشی در دانشگاه های کشور و همکاریهای علمی و آموزشی با قوا، سوابقی است که سبب شده ایشان برنامه ها را بر مبنای مباحث علمی ارائه نماید.
مرادی اظهار داشت: تاکید به توسعه رشته های میان رشته ای و برآورده ساختن نیازهای جامعه و صنعت و توسعه اقتصاد دانش بنیان مستلزم توسعه همکاری میان صنعت و دانشگاه است که برگرفته از سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و قانون برنامه توسعه هفتم است. نگاه به این برنامه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و شرکتهای دانش بنیان می تواند اثر گذار باشد.
وی اضافه کرد: ایشان اعتقاد دارد نیروی انسانی با انگیزه می تواند محرک توسعه باشد. یقین دارد آسایش فکری یاوران علمی شامل اساتید و دانشجویان نقطه عطفی است که نظام علمی نخبه ساز را فراهم آورد. ان شاءالله از این پس شاهد مهاجرت نخبگان نباشیم و صدمه های اجتماعی را کاهش و سلامت روان کشور را گسترش دهیم. این نگاه می تواند حال مردم و اساتید و دانشجویان را خوب کند.
این نماینده مجلس با تکیه بر این که با حضور دکتر سیمایی در وزارت خانه خال مردم خوب خواهد شد، اظهار داشت: از این راه میتوان مسیر پیشرفت را طی کرد و مردم استانهای محروم می توانند خواسته های خویش را در راه هدفمند دنبال کنند. استفاده از چهره های علمی از چپ و راست در برنامه های ایشان است.
مرادی در انتها خاطرنشان کرد: ایشان شخصیتی پاکدست و جامع نگر و دلسوز و عاشق به خدمت مردم و مسلط به مسائل وزارت خانه است. این موارد را چهره های علمی کشور بیان نمودند. این شخصیت با رویکرد اعتدالی با ایجاد دولت وفاق ملی دانشجویان را مدنظر خواهد داشت. ان شاءالله با رای قاطع نمایندگان به ایشان رای مثبت خواهیم داد.

منبع: