ظهره وند در گفت وگو با آذر: دنیا فقط اتحادیه اروپا نیست

به گزارش آذر، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: ۲۰۰ کشور در دنیا وجود دارد و دنیا فقط اتحادیه اروپا و کشورهای تحریم کننده نیست که خودمان را متوقف به ارتباط با چند کشور اروپایی نماییم.

ابوالفضل ظهره وند، سفیر اسبق ایران در افغانستان در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با اولویت های وزارت امور خارجه در دولت چهاردهم، اظهار نمود: مبحث دریافت حقابه ایران از افغانستان باید به شکل جدی تر پیگیری شود.
وی با تکیه بر لزوم فعال سازی ابعاد مختلف همکاریهای اقتصادی با کشورهای پیرامونی، اظهار داشت: تقویت ارتباط با همسایگان و تقویت بازارچه های مرزی راهکار مهمی برای گشایش های اقتصادی و خنثی کردن تحریم ها است که حتما باید در اولویت دولت باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه، اظهار داشت: عضویت ایران در شانگهای و بریکس کافی نیست و ما باید وارد فاز عملیاتی شویم و از ظرفیت سازمان همکاری شانگهای و بریکس در مهار تحریم ها به خوبی بهره بگیریم که این مورد نیازمند کار جدی است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: ۲۰۰ کشور در دنیا وجود دارد و دنیا فقط اتحادیه اروپا و کشورهای تحریم کننده نیست که خودمان را متوقف به ارتباط با چند کشور اروپایی نماییم. ما باید از ظرفیت همه کشورها به خوبی بهره بگیریم و ارتباط خویش را با آنان تقویت نماییم.
ظهره وند با تکیه بر ضرورت ارتباط با کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین، اظهار داشت: ارتباط با کشورهای آفریقایی و آمریکای جنوبی باید در اولویت روابط ایران قرار گیرد، چون که در بحث خنثی سازی تحریم ها بسیار مؤثر است. اتاق بازرگانی، سفارتخانه ها و دفاتر و نمایندگی های ایران در خارج از کشور هم باید فعال تر باشند تا روابط ایران با کشورهای خارجی بخصوص کشورهایی که کمتر با آنان ارتباط داشته ایم اما ظرفیتهای خوبی دارند، تقویت شود.

منبع: