توسط سردار جلالی انجام شد؛ اعطای حکم ریاست کمیته پدافند غیرعامل تولیت مسجد مقدس جمکران

به گزارش آذر، حکم ریاست کمیته پدافند غیرعامل تولیت مسجد مقدس جمکران به حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر اجاق نژاد از جانب سردار جلالی اهدا شد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر اجاق نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران ملاقات و گفتگو کرد.
در این دیدار سردار جلالی به بررسی و تشریح ساختار و فرآیندهای مربوط به پدافند غیرعامل در کشور و خصوصاً در مراکز مذهبی و زیارتی پرداخت.
وی در ادامه با اشاره به قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، توضیح داد: با ساختار موجود، این سازمان با شخصیت حقوقی مستقل در تابعیت ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شده و کمیته دائمی پدافند غیرعامل یا شورای پدافند غیرعامل، عالی ترین مرجع تصویب مقررات و دستورالعمل های پدافند غیرعامل است که مصوبات آن برای همه دستگاه های اجرائی شامل نظامی و غیرنظامی و بخش خصوصی لازم الاجراست و مستنکفین از اجرای مصوبات مجازات خواهند شد.
به گفته رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تصویب این قانون برای اولین بار اجرای مصوبات پدافند غیرعامل ضمانت اجرائی قانونی پیدا کرده و لازم الاجراست. قانون پیش بینی کرده که عدم اجرای مصوبات این شورا می تواند به عنوان جرم پیگیری شود. همچنین، مسئولیت اجرای پدافند غیرعامل در هر دستگاه به عهده رئیس آن دستگاه است و هماهنگی های لازم برای تنظیم سیاست ها و موافقت نامه های اجرائی به انجام می رسد.
سردار جلالی افزود: موضوعات در رابطه با تأمین امنیت زائران در حرم ها و مراکز مذهبی، همچون تأکیدات سازمان پدافند غیرعامل کشور است. در این راستا، تاکید بر صیانت از جان زائران و ایجاد زیرساخت های لازم برای مقابله با تهدیدات امنیتی و تروریستی است. همچنین، اقدامات لازم برای آموزش خادمین و کارکنان حرم ها بمنظور آمادگی در مقابل حوادث ناگوار و مدیریت جمعیت در وضعیت بحرانی مورد تاکید است.
توجه به تهدیدات نوین و ضرورت پیش بینی و طراحی زیرساخت های دفاعی و امنیتی از دیگر موارد تاکید شده در این جلسه بود که در این راستا، مشاوره های فنی و مهندسی جهت بررسی نقاط ضعف و تقویت زیرساخت ها در حرم ها و مراکز مذهبی به انجام می رسد.
اهمیت تعاملات و همکاریهای بین دستگاه های مختلف در امتداد تقویت پدافند غیرعامل و صیانت از زائران و ضرورت آموزش و آمادگی کارکنان و خادمین از دیگر تأکیدات در این جلسه بود.
در حاشیه این دیدار، حکم ریاست کمیته پدافند غیرعامل تولیت مسجد مقدس جمکران با امضای سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروی های مسلح و رئیس کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور به حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر اجاق نژاد از طرف سردار جلالی اهدا شد.
بر اساس این حکم که در قالب قانون تنظیم شده است، قرار شد الزامات پدافند غیرعامل در صیانت و صیانت از زائران، بطور جدی مورد توجه قرار گیرد.

منبع: