نادری در گفت وگو با آذر: ادامه جنایات صهیونیست ها به ضرر همه کشورهای منطقه است

به گزارش آذر، عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: اگر سکوت کشورها در مقابل جنایات اسرائیل ادامه یابد، آمریکا و صهیونیسم بین الملل بر منطقه مسلط تر خواهند شد و دود آن به چشم همه می رود.

احمد نادری در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به جنایات فجیع رژیم صهیونیستی در منطقه، اظهار داشت: از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ حدودا حدود یک سال می گذرد و در این یک سال شاهد جنایت های بی شماری از طرف رژیم صهیونیستی بوده ایم؛ جنایت هایی که متاسفانه جلوی چشم جامعه جهانی اتفاق می افتد و یک نسل کشی تمام عیار رخ می دهد.

وی با اشاره به این که عملاً بزرگترین نسل کشی تاریخ بشریت در قرن ۲۱ و در عصر پست مدرن اتفاق می افتد، اظهار داشت: با وجود این که ما در عصری زندگی می نماییم که رسانه های اجتماعی بطور ویژه تری بر کل انسان ها سیطره دارند، اما شاهد چنین جنایت هایی از طرف رژیم صهیونیستی هستیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه همه کشورهای دنیا به مفهوم دولتی در مقابل این جنایات ساکت هستند و از دستورکار صهیونیسم بین المللی، رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا تبعیت می کنند. البته خوشبختانه ملت ها بیدار هستند و در طول این یک سال اعتراض های مختلفی مقابل رژیم صهیونیستی انجام داده اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ملت ها باید فشار بیشتری به دولت های خود بیاورند تا دولت های آنان نیز بصورت رسمی و در اقدامی عملی در مقابل جنایت های رژیم صهیونیستی بایستند. ملت های خیلی از کشورهای دنیا نشان دادند که حریت دارند و این دولت های دست نشانده و هماهنگ با نظام سلطه هستند که با ملت های خودشان مخالفت کرده و اقدامی برای مقابله با اسرائیل انجام نمی دهند.

نادری اظهار داشت: بااینکه ملت های کشورهای اسلامی اعتراض های جدی نسبت به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه و برخی دیگر از کشورهای منطقه داشته و دارند، اما به جز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک دولت-ملت و به عنوان موضع رسمی دولتی، حدودا مابقی کشورها در مقابل این جنایات ساکت بوده و به وظایف انسانی خود عمل نکرده اند و ما همیشه این گلایه را از کشورها و دولت های مختلف داشته ایم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما هم به عنوان نمایندگان پارلمانی در طول این یک سال با دوستان خود در کشورهای اسلامی صحبت کرده و این گلایه را به آنان منتقل کردیم که حداقل اگر دولت های شما اقدامی برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی انجام نمی دهند، باید پارلمان های شما اقدامی عملی انجام داده و موضع گیری کنند. البته در پارلمان های خیلی از کشورها موضع گیری نمایندگان آنها را در مخالفت با رژیم صهیونیستی شاهد بوده ایم.

نادری اشاره کرد: باید اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی بصورت رسمی و دولت-ملتی اتفاق بیفتد که حدودا به جز جمهوری اسلامی ایران، بقیه کشورها دراین زمینه ضعیف عمل کرده اند. نباید سکوت کشورها خصوصاً کشورهای اسلامی ادامه یابد، چونکه اگر این اتفاق بیفتد ایالات متحده آمریکا و صهیونیسم بین الملل بر منطقه مسلط تر خواهند شد و دود آن به چشم همه می رود و به ضرر همه کشورهای منطقه خواهد بود.

وی اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی بدنبال منافع خودشان در منطقه هستند و اساساً تشکیل رژیم نامشروع صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ با هدف چپاول منابع کشورهای اسلامی بود و اگر کشورهای منطقه به سکوت خود در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا ادامه دهند، آنان بالاتر از گذشته به این چپاول های خود ادامه خواهند داد. البته با کنشگری های محور مقاومت ان شاءالله شاهد فتوحاتی خواهیم بود و نظم جدیدی بر منطقه حاکم خواهد شد که آن نظم به نفع ملت های محروم، مستضعف و مسلمان خواهد بود.

منبع: