نوروزی در موافقت با برنامه دولت؛ کشور با مشکلات عدیده ای در صنعت آب و برق مواجه می باشد

به گزارش آذر، نماینده علی آباد کتول در مجلس اظهار داشت: با مشکلات عدیده ای در صنعت آب و برق در کشور مواجه هستیم.

به گزارش آذر به نقل از مهر، «رحمت الله نوروزی» در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو، عنوان کرد: از پزشکیان بخاطر انتخاب مدیری شجاع و توانمند برای وزارت نیرو سپاسگزارم.
وی افزود: امروز برق صنایع بزرگ با قطعی مواجه می باشد. در داخل و خارج از کشور، غرب و شرق در حوزه آب تنش عمده قرار دارد.
نماینده علی آباد کتول در مجلس اضافه کرد: با مشکلات عدیده ای در صنعت آب و برق در کشور مواجه هستیم.
نوروزی ضمن اشاره به چالش های موجود در حوزه برق، افزود: همچون این چالش ها ناترازی در طول زنجیره ارزش برق، عدم بهره وری نیروگاه ها، اتلاف و توزیع نابهینه است. باید مدیری جسور و شجاع و توانمند روی کار بیاید و بتواند این ناترازی ها را حل کند.
وی افزود: باید در بودجه سالانه و از محل صندوق توسعه ملی در اجرای تولید آب و برق اقدامات زیربنایی داشته باشیم. بیشترین مهاجرات ها به استان گلستان درحال اتفاق است که مسائل امنیتی برای کشور بوجود می آورد.
وی اظهار داشت: ضعف دیپلماسی در حوزه آب نه در دولت رئیسی بلکه در دولت قبل تر هم وجود داشته است. در بحث طالبان و روز ارس با مشکلاتی مواجه هستیم.
نماینده علی آباد کتول در مجلس تصریح کرد: دیپلماسی آب با کشورهای همسایه جز اولویت ها باید باشد.
نوروزی تغییر اقلیم، کاهش آب های تجدید پذیر، اضافه برداشت از آب های سطحی را از چالش های موجود در حوزه آب دانست و اظهار داشت: آقای علی آبادی قول داده است که چالش های موجود حوزه آب و برق را برطرف کند و راه اندازی ظرفیت جدید سد و توسعه آب شیرین کن ها به میزان ۷۰۰ میلیون مترمکعب همچون وعده های وی است.

منبع: