هانی زاده : حزب الله لبنان گرفتار فروپاشی سیاسی و نظامی نخواهد شد

آذر: به گزارش آذر، کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: حزب الله لبنان با شهادت فرمانده هان خود گرفتار فروپاشی سیاسی و نظامی نخواهد شد.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با خبرنگار مهر در ارتباط با استواری حزب الله لبنان از نظر سیاسی و نظامی بیان کرد: حزب الله لبنان در ضمن ۴۲ سال قبل یعنی از سال ۱۹۸۲ که بطور رسمی در لبنان شکل گرفت، ساختار خودرا مبنی بر یک نظام شورایی ایجاد کرد. این طور که شهادت شخص و یا اشخاصی از این جنبش خللی در فعالیت آن به وجود نمی آورد.
وی تصریح کرد: در گذشته شاهد بودیم سید عباس موسوی دبیرکل حزب الله لبنان به شهادت رسید اما این حزب با قوت بیشتری به کار خود ادامه داد. در دوره فعالیت دبیرکل جدید بعد از شهادت سید عباس موسوی حزب الله لبنان به سمت عدم تمرکز حرکت کرد و فرماندهان برمبنای تقسیم بندی های مدیریتی هر یک دارای سیاست های مخصوص به خود بودند.
این کارشناس مسائل منطقه اشاره کرد: شهادت فرد یا افرادی نمی تواند سبب شود که حزب الله لبنان گرفتار فروپاشی و یا سستی در نظام مدیریتی خود شود. فقدان مدیران حزب الله لبنان هیچ گاه ضعف در میدان این گروه مقاومت را در پی نخواهد داشت، هرچند که از نظر روانی محور مقاومت از شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و فرماندهان ارشد این جبهه به شدت تحت تأثیر قرار گرفت اما به سرعت این حزب خودرا بازترمیم کرد.
هانی زاده در همین رابطه، اظهار داشت: از خاصیت های مهم حزب الله قدرت و توان باز ترمیمی خودش است و این یک خاصیت مهم برای این حزب بشمار می رود که در سخت ترین شرایط قادر می باشد موقعیت نظامی، میدانی و امنیتی خودرا حفظ کند.
وی با اشاره به حملات اخیر حزب الله لبنان در طول چند روز اخیر به تأسیسات نظامی رژیم صهیونیستی، بیان کرد: رژیم صهیونیستی از حملات حزب الله به مراکز و تأسیسات نظامی خود در سرزمین های اشغالی شگفت زده شد. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نسبت به توانمندی اطلاعاتی و میدانی حزب الله ابراز شگفتی کرد و حادثه ای که در اثر این حملات برای پایگاه های رژیم صهیونیستی صورت گرفت این رژیم را به این نتیجه رساند که حزب الله همچنان قوام و دوام خودرا حفظ نموده است.
این کارشناس مسائل منطقه با تأکید بر این که حزب الله لبنان همچنان دارای توان بازدارندگی بالایی است، اضافه کرد: حزب الله لبنان تجهیزات نظامی در اختیار دارد که هنوز آنها را به کار نگرفته است، چونکه در آینده از موشک های فوق مدرن خود در مقابل رژیم صهیونیستی استفاده خواهدنمود و می تواند مهم ترین تأسیسات نظامی و راهبردی صهیونیست ها را هدف قرار دهد، هنوز به آن مرحله از درگیری های میدانی نرسیده اند.
هانی زاده اظهار داشت: اگر رژیم صهیونیستی همچنان به بمباران جنوب لبنان و کشتار مردم لبنان ادامه دهد، حزب الله از موشک های قدرتمندتری استفاده خواهدنمود. حزب الله از نظر سیاسی و نهاد ریشه دار است. و شاکله آن به نحوی است که یک فرد و یا یک مجموعه نمی تواند بر ساختار اصلی سیاسی، میدانی و نظامی آن تأثیرگذار باشد.

منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*